هک شدن وب سایت از بدترین موضوعاتی است که می‌تواند برای وب سایت شما اتفاق بیافتد. چرا که می‌تواند همه زحمات شما را به باد دهد. بکاپ‌گیری مداوم از سایت از راهکار‌هایی است که عموما برای جلوگیری از پیامد‌های بد هک شدن توصیه می‌شود. البته این همه ماجرا نمی‌باشد و نیاز است تا ترفند‌های دیگری انجام شود. در این مقاله تصمیم داریم تا به معرفی بهترین روش‌ برای افزایش امنیت سایت‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

برای تامین امنیت سایت باید چه کنیم؟

گام اول: سایت خود را بروز رسانی کنید 

در قدم اول توصیه می‌شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن تمامی بخش‌های سایت خود را آپدیت کنید. برای این کار از بروز‌رسانی CMS شروع نمائید. اگر از سایت ورد پرس استفاده می‌کنید بایستی پس از مشاهده پیام هشدار به سرعت نسبت به بروز‌رسانی سایت اقدام کنید. پس از انجام این مرحله باید تمامی پلاگین‌هایی که بروز‌رسانی جدید دارند، آپدیت کنید. هدف از این کار یافتن باگ در نرم‌افزار می‌باشد هر چند که این باگ چندان جدی نباشد.

 ممکن است اگر در این کار جدی نباشید باگ جدی در سایت شما وجود داشته باشد و بدین ترتیب محتویات سایت خود را در معرض تهدید قرار دهید. معمولا پلاگین‌ها از بهترین راه‌هایی هستند که می توانند کنترل سایت شما را به دست هکر‌ها بسپارند. انجام مراحل گفته شده که جزو بهترین روش‌ برای افزایش امنیت سایت‌ها می‌باشد بیشتر از چند دقیقه زمان شما را نمی گیرد اما انجام ندادن آن‌ها می تواند به هک شدن سایت و مشکلات بسیار بزرگتری بیانجامد.

2. نصب پلاگین های امنیتی رایگان

اگر از سایت ورد پرس استفاده می‌کنید پلاگین security sucuri می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد تا سایت شما را از خطرات احتمالی نجات دهد. این پلاگین به طور خودکار بسیاری از وظایف سایت شما را بر‌عهده می‌گیرد و می‌تواند مانع خوبی برای جلوگیری از هک شدن سایت توسط هکر‌ها فراهم کند. 

از دیگر افزونه‌‌هایی که می‌توانید برای افزایش امنیت سایت‌های وردپرس از آن‌ها استفاده کنید می‌توان به  worldfence    bulletproof security،ithemes security  اشاره کرد. برای دانلود این برنامه‌ها می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کنید. 

3. استفاده از  https 

با استفاده از https اطلاعات بین سایت شما و کاربران رمز گذاری می‌شود و هکر ها نمی‌توانند از این اطلاعات برای هک سایت استفاده کنند. بنابراین این روش را هم می توان جزو بهترین روش‌ برای افزایش امنیت سایت‌ها به شمار آوریم. بر اساس تحقیقاتی که از کاربران سایت‌های مختلف صورت گرفته است آن‌ها ترجیح می‌دهند سایت‌هایی که از https استفاده می‌کنند را دنبال کنند و این موضوع در تصمیم آن‌ها برای انتخاب سایت بسیار تاثیر گذار می‌باشد. برای خرید SSL می توانید از طریق همین سایت اقدام کنید‌.

4. انتخاب پسورد قدرتمند

انتخاب پسورد قوی از بدیهی ترین گام‌ها برای داشتن سایتی با امنیت بالا می‌باشد. باید بدانید که پسورد‌ هایی که ترکیبی از کلمات می‌باشد به راحتی با روش بروت فورس هک می شود و بهتر است برای بالا بردن امنیت رمز شما ترکیبی از اعداد، حروف و کاراکتر‌ها باشد. 

5. استفاده از هاستینگ معتبر

در سایت ما برای بالا بردن امنیت سایت‌های میزبانی شده، معتبر ترین لایسنس‌های امنیتی به کار گرفته می‌شود به همین دلیل اگر از این امکانات استفاده کرده اید، نگرانی از بابت این بخش نخواهید داشت. 

توصیه می شود اگر سرور لینوکسی در اختیار دارید از لایسنس‌های آنتی شل و برای سرور‌های ویندوزی از لایسنس F-secure بهره بگیرید. کانفینگ این لایسنس‌ها به همراه تنظیمات اینترنتی بر روی سرور شما می‌تواند سایت شما را از بسیاری از حملات اینترنتی نجات دهد. برای دسترسی به هاستی مطمئن و سریع می‌توانید به صفحه هاست و میزبانی ایران سرور مراجعه نمائید.

منبع مقاله: جت آموز