تلفن گویا چیست؟
به طور کلی به تمامی سیستم هایی که به طور خودکار به تماس های تلفنی زهرا شیراحمدی پاسخ می دهند و از طریق خط تلفن به تماس گیرندگان خدمات ارائه می دهند، سیستم های تلفن گویا می گویند. این سرویس می تواند راهنمای صوتی برای تماس با برنامه های افزودنی، پست صوتی، ارسال و دریافت فکس یا سایر خدمات باشد.
در سیستم تلفن گویا، تماس گیرنده با وارد کردن یک عدد (DTMF) یا با فرمان صوتی، درخواست یا انتخاب خود را به تلفن گویا اطلاع می دهد و به طور خودکار پاسخ مناسب به او داده می شود. همچنین تلفن گویا می تواند با شماره تلفن خاصی تماس گرفته و مبدع تماس باشد. این سیستم اغلب برای یادآوری پرداخت یا تبلیغات تلفنی استفاده می شود که شماره گیر خودکار نامیده می شود.
تلفن گویا چیست؟
سیستم های تلفن گویا عبارتند از سیستم های پرداخت بانکی (تلفن بانک)، پیام های اطلاعات آب و هوا، پیام های اطلاعات پرواز، مراکز تماس برای ارتباط اینترکام، صدای مشتری، مدیریت صف و غیره. در بسیاری از مراکز خدماتی استفاده می شود. با توجه به اینکه ارتباط تلفنی یکی از راحتترین راههای ارتباطی است و مردم آن را بر سایر روشها ترجیح میدهند، شرکتها و سازمانها باید راهحل مناسبی برای پاسخگویی به سوالات تماسگیرندگان داشته باشند و تلفن گویا راهحل این مشکل است. با استفاده از سیستم تلفن گویا، تماس گیرندگان می توانند در عرض 24 ساعت به راحتی و با دقت بیشتری به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند، از طرفی سازمان ها و شرکت ها می توانند از تلفن گویا به عنوان جایگزینی برای منابع انسانی استفاده کنند که باعث صرفه جویی در هزینه های کارکنان و بهبود تحویل می شود. عوامل انسانی مانند خستگی، بی توجهی، بی حوصلگی در اینجا دخیل نیستند.
نقش تلفن گویا در شرکت هایی با ترافیک تماس بالا بیشتر است. زیرا اغلب در چنین مواقعی افرادی که به تماس پاسخ می دهند نمی توانند به یکباره به همه تماس ها پاسخ دهند. در چنین مواردی، تلفن گویا با راه اندازی خط انتظار و اعلام زمان تماس گیرنده، به تماس گیرنده اجازه می دهد زمان انتظار تخمین زده شده را بداند. و راضی باشید. بیشتر کار کن
تلفن گویا در زبان انگلیسی معمولاً IVR نامیده می شود که مخفف عبارت Interactive Voice Response است.
تلفن گویا در بسیاری از زمینه ها استفاده می شود و اغلب با نام های مختلفی از آنها یاد می شود.
برخی از کاربردهای سیستم های تلفن گویا عبارتند از:
1- اپراتور اتوماتیک و خط انتظار (لینک داخلی) (Auto Attendant)
2- پست صوتی
3- سامانه ارسال شکایات و ارزیابی بیشتر شکایات
4- سامانه ثبت پیشنهادات و انتقادات
5- بانکداری تلفن گویا
6- یکدیگر را مبادله کنید
7- سفارش گویندگی تلفن گویا زهرا شیراحمدی ثبت
8- تحقیق
9- سرور فکس
10- پرداخت قبض
11- پیش بینی هواشناسی IR
12- اطلاع رسانی اطلاعات پرواز (Flight information IVR)
13- انتشار اطلاعات بورس (اطلاعات سهام تلفن گویا)
14- گویا لاکرودیس
15- اطلاعات راه ها و خیابان ها
16- مسابقه
17- اطلاعیه بدهید
18- شماره گیر خودکار (شماره گیر و پیام پخش) (پخش صوتی یا شماره گیر)
19- سیستم برگشت تماس
20- رزرو نوبت تلفنی
21- رزرو بلیط هواپیما
22- ردیابی پستی و صدها نمونه دیگر